Nabór na Koordynatora (umowa zlecenie)
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE
W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU OGŁASZA NABÓR
na stanowisko: |
Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej
|
miejsce pracy: |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kędzierzynie – Koźlu, ul. Skarbowa 4, 47 – 200 Kędzierzyn – Koźle oraz teren powiatu kędzierzyńsko – kozielskiego
|
forma zatrudnienia: |
umowa cywilnoprawna (zlecenie) (art. 79 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
|
I. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie:
- wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwa skarbowe. - Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Osoba nie jest, nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Umiejętność korzystania z aktów prawnych.
- Znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Odporność na stres.
- Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji.
- Rzetelność, obowiązkowość, komunikatywność.
- Znajomość przepisów z zakresu:
- Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- Ustawa o pomocy społecznej.
III. Niektóre zadanie z zakresu czynności na stanowisku:
Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej należą obowiązki określone w Ustawie
z dnia 9 czerwca 2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2019r. poz.1111, 924, 1818 z późn. zm.) a w szczególności :
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział
w szkoleniach i samokształcenie.
IV. Wymagane dokumenty:
- Życiorys zawodowy (CV) zawierający wykaz dotychczasowych miejsc pracy kandydata
z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebiegu nauki
z wyszczególnieniem ukończonych szkół i uczelni, - List motywacyjny,
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- Kserokopie świadectw pracy,
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
- niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
- korzystaniu w pełni praw publicznych,
- niepozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz jej zawieszeniu ani ograniczeniu,
- wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek
w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego, - stanie zdrowia o braku przeciwwskazań do wykonywania danej pracy,
- zapoznaniu się z klauzulą RODO i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji – zgodnie z art. 6 ust 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) ;
V. Informacja zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Kędzierzynie-Koźlu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł powyżej 6%.
VI. Warunki pracy:
- Miejsce wykonywania pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Skarbowa 4, 47-200 Kędzierzyn-Koźle, parter oraz praca w terenie.
- Forma zatrudnienia: umowa zlecenie.
- Wymiar czasu pracy –80 godzin miesięcznie.
- Praca z przewagą wysiłku umysłowego, siedząca, przy komputerze.
- Przewidziany termin zatrudniania wybranego kandydata od 1 września 2022 r. na czas określony.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w formie papierowej w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”
z podanym adresem zwrotnym w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Skarbowa 4, pokój nr 3 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy PCPR lub listownie na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Skarbowa 4, 47-200 Kędzierzyn-Koźle w terminie do 23.08.2022 r. godz. 12.00. Dokumenty, które wpłyną
po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Informacje dodatkowe:
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kędzierzynie – Koźlu www.pcprkkozle.pl/bip oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Skarbowa 4.
- Osoba do kontaktu: Dyrektor - Pani Marzena Nikel tel. 77/483-33-23
- Wymagane dokumenty muszą być przez kandydata podpisane własnoręcznie
i potwierdzone za zgodność z oryginałem.
IX. Obowiązek informacyjny
Informujemy że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą ul. Skarbowa 4, 47-200 Kędzierzyn-Koźle.
- Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Katarzyna Żuchaj, e-mail: inspektor@kancelaria-odo.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- oceny kwalifikacji i kandydata do pracy na określonym stanowisku,
- oceny zdolności i umiejętności kandydata potrzebnych do pracy na określonym stanowisku,
- wyboru odpowiedniego kandydata/kandydatów do zatrudnienia na określonym stanowisku.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego - art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- jeżeli w dokumentach zawarte są szczególne kategorie danych osobowych
(np. pochodzenie rasowe, poglądy polityczne, dane dotyczące stanu zdrowia itd.),
o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., konieczna będzie Państwa zgoda
na ich przetwarzanie - art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - przepisy prawa pracy: art. 22 oraz 22 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040),
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).- Posiada Pani/Pan prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie będzie odbywać się na podstawie zgody.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa. - Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu. - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez niżej wymienione okresy:
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa. Pozostałe dokumenty zostaną zwrócone.
- dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, których dane ujęte zostały
w protokole z naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata. Po upływie tego okresu dokumenty aplikacyjne zostaną odesłane na adres wskazany przez kandydata. W przypadku możliwości stawiania zarzutów,
co do dyskryminacji w procesie zatrudnienia – informuje się, że niezgłoszenie zarzutów w terminie 30 dni od daty zakończenia procesu rekrutacji, po odmowie zatrudnienia będzie miało ten skutek, że dane zostaną odesłane na adres zgłoszony przy rekrutacji przez kandydata.
Informacje
Monika Koziarska